Vegan Wednesday: Chili Sin Carne

Hi there! This week I thought we should start with a new thing; Vegan Wednesday. I know there are a lot of vegans out there looking for inspiration as well (and that it might be even more difficult to find than for vegetarians) so here is some for you! And for everyone else as well of course. While most of the recipes on the blog do contain products from animals, no recipe on vegan Wednesday ever will!

 

//Hejsan! Den här veckan tänkte jag dra igång med ett nytt projekt; Vegan Wednesday/Vegansk onsdag. Jag vet att det finns många veganer där ute som också är ute efter inspiration (och att den inspirationen kan vara ännu svårare att hitta än för vegetarianer) så här är idéer för er! Och för alla andra också såklart. Även om de flesta recept på bloggen innehåller produkter från djur så kommer inget recept på Vegan Wednesday någonsin att göra det! 

I stumbled across this recipe a while ago and immediately decided that I wanted to try it out! As it so happens, my friend called about half an hour after dinner asking if I wanted to come along to the gym, so based on personal experience I can almost guarantee that you will stay full for a long time. Even if you do a (personal best) 45 min cardio session! Moreover, I do think there were a lot of different flavours in it, and the parsley did add an extra one.

 

//Jag snubblade över det här receptet (här) för ett tag sedan och kände genast att jag ville testa det! Det råkade bli så att min vän ringde mig en halvtimme efter middagen och frågade om jag ville följa med till gymmet, så baserat på egen erfarenhet jag kan nästan garantera att du håller dig mätt länge. Även om du kör ett (person bästa) 45 min cardio pass! Förutom det så tycker jag att det fanns en hel del olika smakdimensioner i rätten, och persiljan tillförde en extra!

 


Amanda Jona [SPONTAN]    ï     ï   http://spontan.blogg.se

Tusen tack för receptet! :)

Svar: Varsågod :D
Mirjam Therese

Tuva Björnwall    ï     ï   http://nouw.com/tuvabjornwall

Men åh vad gott :D

Svar: Ja! Det var faktiskt mycket mer smak än jag väntat mig :D
Mirjam Therese

Anita    ï     ï   http://siliiins.blogg.se/

Men gott :D

Svar: Ja! :D
Mirjam Therese










Remember me?
A lifestyle blog filled with vegetarian recipes, health, fitness, and the occasional polar bear.

// En livsstilsblogg fylld av vegetariska och veganska recept, hälsa, träning och då och då en isbjörn.

Contact: [email protected]
Follow me on Bloglovin

Mirjam Therese HannaVic logotype