Vegetarian Inspiration

inspiration

It’s Saturday afternoon when I prepare this post and as soon as it’s done I’ll change to my best dancing dress. It’s a black one which swirl around me when I move. Then I’ll go down two floors to have tacos with my friends before we leave to meet up with more of our friends. I think it will be a fantastic night, and I cannot help but love this feeling of anticipation right before it begins.

 

When this post is published its early Sunday morning. I will probably still be sleeping but in just a little bit I’ll wake up for breakfast. And instead of opening my computer the first thing I do I will keep it closed and pick up one of the books I’ve been longing to read, or one of the two vegetarian journals I bought today. I’m really looking forward to reading them, to get inspired.

 

After a couple of hours I will leave my reading chair and prepare lunch. I’ve bought rice paper and will try to make fresh spring rolls for the first time in my life. And peanut sauce. I absolutely love peanut sauce.

 

Perhaps I’ll go to the gym in the evening. To let my body work and my mind relax. Afterwards I’ll try to not fall asleep in the sauna because it feels like that’s the number one way to miss the closing time. So instead I will just stay there for a little bit and then go back home and fall asleep among the white bed linen in mown bed after dinner.

 

I think it will be a very good day. And exactly what I need right now.

And I will try my very, very, best to not open my computer once.

 

How will you spend your Sunday?

 

//God morgon kompisar!

 

Det är lördag eftermiddag när jag förbereder det här inlägget och så snart jag är klar så ska jag byta om till min bästa dansklänning. Det är en svart som virvlar omkring mig när jag rör mig. Sen ska jag gå ner två våningar för att äta tacos med mina vänner innan vi ger oss av för att möta upp fler vänner. Jag tror att det kommer att bli en fantastiskt kväll, och jag kan inte låta bli att älska förväntan precis nu. Precis innan den börjar.

 

När det här inlägget publiceras är det tidigt på söndag morgon. Jag sover antagligen fortfarande, men bara om en liten stund så kommer jag vakna och äta frukost. Och istället för att öppna min dator det första jag gör så ska jag låta den förbli stängd och plocka upp en av alla de böcker som jag har längtat efter att läsa. Eller en av de två vegetariska tidningar jag köpte idag. Jag ser verkligen fram emot att få inspireras av dem.

 

Efter ett par timmar så kommer jag antagligen att lämna min läsfåtölj och göra i ordning lunchen. Jag har köpt rispapper och ska försöka göra färska vårrullar för första gången någonsin. Och jordnötssås. Som jag älskar jordnöttsås.

 

Kanske går jag till gymmet på kvällen för att låta min kropp jobba och mitt huvud slappna av. Efteråt ska jag försöka att inte somna i bastun, det känns som det bästa sättet att missa stängningstiden. Istället ska jag bara stanna där en liten stund och gå hem och somna bland de vita lakanen i min egen säng efter middagen.

 

Jag tror att det kommer att vara en mycket bra dag. Och precis vad jag behöver just nu.

Och jag ska försöka mitt allra, allra, bästa att inte öppna datorn en enda gång.

 

Hur kommer du att spendera din söndag?

 

inspiration2

P.S. If you’ve been following my blog for a little bit you know I said a couple of weeks back that I didn’t have any plants because they all died. Well, yesterday this little fella got to come home with me, I really do hope he’ll make it! If he doesn’t I seriously doubt I’ll buy any more plants in a while…

 

P.S. Om du har följt min blogg ett tag så vet du att jag sa för ett par veckor sedan att jag inte hade några växter hemma eftersom alla dött. Men så igår fick den här lilla krabaten följa med mig hem, och jag hoppas verkligen att han överlever! Om han inte gör det så tvivlar jag starkt på att jag kommer att köpa några fler växter på ett tag…



Alice    ï     ï   http://lallizzlife.blogg.se

Åh, hoppas att kvällen blev lyckad! ^^

Svar: Tack! Det blev den verkligen :D
Mirjam Therese

LIL' BABUSTYLE - Chronic pain warrior    ï     ï   http://nouw.com/lilbabustyle

Låter som en bra dag! Min dag är mindre bra dock, men ibland är det så.

Svar: Haha, ja. Jag älskar deras slogan! De har en meny med massa såna där namn som är "coola" och "tuffa". De har inredning med typ guldpistoler osv. ;D

Svar: Åh vad tråkigt :( Hoppas verkligen att den här veckan blir bättre för dig! Kram!
Mirjam Therese

Heléna    ï     ï   http://helna.blogg.se

Så härligt det låter! Hoppas helgen har varit helt underbar! Kram <3

Svar: Det var den! Kram! <3
Mirjam Therese

Tilda Barkselius    ï     ï   http://nouw.com/tildabarkselius

Hoppas du haft en underbar söndag!

Svar: Det hade jag, tack! <3
Mirjam Therese

Amanda Forsman    ï     ï   http://amandaforsman.blo.gg

Härligt!

Svar: Det var det! :D
Mirjam Therese

Beatrice Jakobsson - Fotograf    ï     ï   http://beattriicee.blogg.se/

Låter som bra planer! :)

Svar: Tack :P
Mirjam Therese

Natalia    ï     ï   http://nouw.com/nattis

Härligt :D

Svar: Ja! :)
Mirjam Therese

Jasmine    ï     ï   http://rosanatt.blogg.se

Väster i hemmet gör så stor skillnad! Hoppas att ditt nya tillskott håller sig vid liv. :)

(Sent) Svar: Tack så mycket för dina ord.

Kram

Svar: Det gör det verkligen! Det hoppas jag också, men det återstår att se :P
Mirjam Therese










Remember me?
A lifestyle blog filled with vegetarian recipes, health, fitness, and the occasional polar bear.

// En livsstilsblogg fylld av vegetariska och veganska recept, hälsa, träning och då och då en isbjörn.

Contact: [email protected]
Follow me on Bloglovin

Mirjam Therese HannaVic logotype