Hello Monday!

This week there is not super much going on. We’ll try to finish up our group projects, I’ll potentially host an Italian evening and this weekend I’m going to Lund in the south of Sweden! I’m really, really, looking forward to it! What are you up to this week? Tell me below!

 

As usual (from this week), here’s my inspirational trio for the week!


// Den här veckan har jag inte super mycket inplanerat. Vi ska försöka bli klara med några grupparbeten, jag ska potentiellt ha en italiensk afton och i helgen ska jag till Lund! Jag ser verkligen, verkligen, fram emot det! Vad ska ni göra den här veckan? Berätta! Som vanligt (från och med den här veckan) här kommer min inspirations trio för veckan:
 
÷ (Divide)

Ed Sheeran launched his new album last week. What do you think? To be completely honest I’m not entirely convinced… On the other hand, though, these songs really grow on you. My top three this far is: Shape of You, Castle on the Hill and Nancy Mulligan. Oh, and New Man!


// Ed Sheeran lanserade sitt nya album förra veckan. Vad tycker du? För att vara helt ärlig så är jag inte helt övertygad.. Å andra sidan så växer de här låtarna verkligen ju mer du lyssnar på dem. Min top tre än så länge är: Shape of You, Castle on the Hill och Nancy Mulligan. Åh, och New Man!

 

kamera2

Canon Eos 700D (Canon Rebel T5i)

This Saturday I bought a new camera for the first time in eight years. I love, love, love, it! Up until now I’ve been sporting the Eos 450D, but I didn’t really feel like it was delivering anymore. Now the 450 is in the hands of my brother and I must say it was a little bit difficult to say goodbye. (I would really say it’s a testament to how much I like it that I, while taking this photo, really wished I could use the new camera to take it!)


// I lördags köpte jag en ny kamera för första gången på åtta år. Jag älskar den! Hintintills har jag använt en Eos 450D, men jag kände inte riktigt att den levererade längre. Nu är 450:an i min brors händer och jag måste erkänna att det tog emot lite att säga hejdå. (Jag skulle verkligen säga att det är ett gott betyg till den nya kameran att jag, under tiden som jag tog den här bilden, verkligen önskade att jag kunde använda den nya kameran!)

 

nalle2

Nalle

Nalle is my constant inspiration to go outside and experience nature. This weekend he’s also been my model and inspiration to take photos. Here is with his elephant collection. This is love. He has an elephant collection because he loves elephants and the (blue) elephant is the only toy he knows which it is. I’m not entirely sure however to what degree he actually loves elephants and to what degree his owner (me) decided that he loves elephants…


// Nalle är min ständiga inspiration till att gå ut och uppleva naturens. Den här helgen har han också varit min modell och inspiration till att fota. Här är han med sin elefantsamling. Detta är kärlek. Han har en elefantsamling för att han älskar elefanter och för att elefanten (den blå) är den enda leksaken som han vet vilken den är. Jag är dock inte helt säker på I vilken utsträckning han älskar elefanter och i vilken utsträckning hans ägare (jag) bestämde att han älskar elefanter…



Linnéa    ï     ï   http://linnealiebig.blogg.se

Carrie diaries är superbra, enligt mig i alla fall :). Handlar you om Carries ungdom, innan sex and the city... även TV-serien med samma namn älskar jag, ljuva 80-tal :)

Svar: Åh, kanske får kolla in serien då :D
Mirjam Therese

Anonym    ï     ï   http://louiseelinore.se

SV: jag mår bättre nu tack du är så gullig :D jag hoppas du mår bra med!! Vilken otroligt fin hund!

Svar: Ja han är så himla söt! :D
Mirjam Therese

Pauline Hurtig    ï     ï   http://lillafrokenhurtig.blogg.se/

aw så söt bild med hunden!

Svar: Tack! <3
Mirjam Therese

Pauline Hurtig    ï     ï   http://lillafrokenhurtig.blogg.se/

aw så söt bild med hunden!










Remember me?
A lifestyle blog filled with vegetarian recipes, health, fitness, and the occasional polar bear.

// En livsstilsblogg fylld av vegetariska och veganska recept, hälsa, träning och då och då en isbjörn.

Contact: [email protected]
Follow me on Bloglovin

Mirjam Therese HannaVic logotype