Ok Monday, let's do this!

Good Morning!

 

How are you feeling? Tired because it’s Monday or perhaps excited for a new week? On the train home from Lund yesterday I really felt like this weekend could use an additional Sunday because I was indeed quite tired after a fantastic but intense weekend. However, once I came home I headed straight for the gym and after a good work-out where I set several new personal bests I did feel more relaxed and ready for a new week.

 

(While writing this I can just feel how annoyed I would be by this text if I didn’t enjoy working out. It does sounds super cliché, I know, but I really do get more energy after working out however strange it may sound).

 

This week it was a little difficult to decide what to write for the inspirational trio, perhaps because I myself am a little bit confused by the concept still. Should it just be things I like, something connected to the week or inspirational in more general terms? What do you think?

 

//God Morgon!

 

Hur mår ni? Är ni trötta för att det är måndag eller redo för en ny vecka? På tåget hem från Lund igår så kände jag verkligen att den här helgen hade kunnat behöva en extra söndag eftersom jag var ganska väldigt trött efter en fantastiskt men intensiv helg. Men så snart jag kom hem bytte jag om och gav mig av till gymmet och efter ett riktigt bra pass där jag satte flera nya personliga rekord så kände jag mig faktiskt mer avslappnad och redo för en ny vecka.

 

(Under tiden som jag skriver det här så kan jag riktigt känna hur störig jag skulle tycka att den var om jag inte tyckte om att träna. Jag vet att det verkligen låter som en kliché men jag får verkligen mer energi av att träna, hur konstigt det än låter).

 

Den här veckan hade jag lite svårt att bestämma mig för vad jag skulle skriva för inspirations trio. Kanske för att jag själv fortfarande inte är helt säker på vad konceptet innebär? Ska det bara vara saker jag gillar, någonting relaterat till veckan eller inspirerande i mer generella termer? Vad tycker ni?

 

Photo by Sandra Beijer

Plants & Books

As you know I visited some friends’ new apartment in Lund this Friday and there were books everywhere. I absolutely loved it! Even better it would be to here at home have it like above, combined with plants everywhere! Unfortunately, I am the absolute worst at keeping my plants alive why surrounding myself with books do seem easier to achieve.

 

//Som ni vet så hälsade jag på några vänner i deras nya lägenhet i Lund i Fredags och det var böcker överallt. Jag älskade det! Ännu bättre skulle det vara att här hemma ha det som ovan, kombinerat med växter överallt! Dessvärre är jag helt usel på att hålla mina växter levande så att omge mig själv med böcker verkar verkligen lättare att uppnå!

 

I could not trace the origin of this photo

You must hurry while you feel like it

This is a (translated) quote from one of the Finnish artist Tove Jansson’s characters that my friend read to me the other day. I must say I really, really, like it. Once you feel inspired to go the gym, start with that assignment or whatever it might be, do it, before the inspiration disappears.

 

//Man måste skynda sig medan man har lust

Det här är ett citat från en av Tove Janssons karaktärer (Muminmamman) som min vän läste för mig häromdagen och jag måste säga att jag verkligen, verkligen, gillar det. Om du väl känner dig inspirerad att gå till gymmet, börja med en inlämning eller vad det än kan vara så bara gör det innan inspirationen försvinner igen.

 

 

Snow Patrol - This Isn’t Everything You Are

I stumbled across this song just a little while back and since then I listen to it every time something brings me down. I think that far too often in life something becomes far, far, bigger than it should, in my case it is often exams. At times like that I like to remind myself that I am so much more than the result of that exam. It’s not important enough to consume my being because it is not all I am. If I fail I am not failed.

 

//Jag snubblade över den här låten för bara ett litet tag sedan och sedan dess lyssnar jag på den varje gång någonting gör mig lite deppig. Jag tror att alldeles för ofta i liften så blir någonting mycket, mycket, större än det borde vara, i mitt fall är det ofta tentor. Vid sådana tillfällen försöker jag påminna mig själv om att jag är mycket, mycket, mer än resultatet på den tentan. Den är inte tillräckligt viktig för att uppfylla hela min varelse därför att den är inte allt jag är. Om jag misslyckas är jag inte misslyckad.



Jeanette    ï     ï   http://nouw.com/jeanettek

Jag känner mig inte redo för den här veckan, har hunnit med alldeles för lite plugg för att det ska kännas okej haha

Svar: Så brukar jag känna varje helg! </3 Skönt att du känner dig redo i alla fall :D
Mirjam Therese

Maria    ï     ï   http://www.houseforus.blogg.se

Ja, böcker är himla snyggt faktiskt
Kram

Svar: Visst är de! Det jobbiga blir när man har Shakespears samlade verk som prydnad och ska-läsa-någon-gång bok och någon frågar vilken ens favoritpjäs är...
Mirjam Therese

ISA    ï     ï   http://isabyl.devote.se

Vad härligt inslag med inspirationspunkter såhär på måndagen :) heja!

Svar: Vad glad jag är att du tycker det! :D
Mirjam Therese

MALIN    ï     ï   http://malinkirstine.se

Vilket mysigt inlägg :) Kram

Svar: Tack så mycket :D Kram!
Mirjam Therese

NICOLE    ï     ï   http://nwistrand.forme.se

Jag är absolut redo för en ny vecka, det är oftast härligt att starta upp dem tycker jag :D

Svar: Skoj!! Jag tycker att nya veckor kan kännas lite stressiga med alla deadlines som kommer närmare, men det ska nog gå bra! :)
Mirjam Therese

Photo by E M E R E L L A    ï     ï   http://emerella.blogg.se

Wow jag älskar första bilden :)

Svar: Eller hur! Tänk om ens lägenhet såg ut som Sandra Beijers :D
Mirjam Therese

trisiaa    ï     ï   http://www.trisiaa.se

Älskar nya start på veckan :D

Älskar den första bilden :D

Svar: Ja, Sandra Beijers hem är så galet inspirerande :D
Mirjam Therese

Anita    ï     ï   http://siliiins.blogg.se/

Snyggt med allt grönt!! :D

Svar; Tack snälla du! Kramiis

Svar: Visst är det! Jag måste verkligen investera i lite växter känner jag!
Mirjam Therese










Remember me?
A lifestyle blog filled with vegetarian recipes, health, fitness, and the occasional polar bear.

// En livsstilsblogg fylld av vegetariska och veganska recept, hälsa, träning och då och då en isbjörn.

Contact: [email protected]
Follow me on Bloglovin

Mirjam Therese HannaVic logotype