Under the Weather

 I guess the first sign was how incredibly difficult it was to get out of bed yesterday morning, despite absolutely loving mornings. I snoozed for almost an hour and then spent an additional half an hour in bed checking my phone. Or perhaps the first sign was the day before when my body only managed the bear minimum at the gym.

 

The second sign came an hour later in the form of the first sneeze.

 

An additional hour later my throat started to hurt a little. Around here I decided to skip today’s cardio and go for a walk instead. It was really nice, I really needed some fresh air and time to think. I walked along my normal route but then apparently decided to see if I could find an answer to the question I’ve had for a while now; “is it possible to walk across the Älvsborgs bridge?” This is a really big bridge in Gothenburg that crosses the river in the city.

 

The thing is, this bridge is 900 meters long. Not that bad to walk, right? The second thing is that this bridge is around 5 km (3 miles) away from my apartment. So yeah… I was feeling too sick/worn out to do cardio and therefore walked around 11 km (6.8 miles) instead. Great decision! It was a really nice walk, and I got to see a lot of places that I haven’t seen before but it’s safe to say that I felt even more worn out once I got back home.

 

So then I fell asleep for a couple of hours before making banana ice-cream and sitting down to write this. I still wanted to use these a bit lesser quality photos I took tonight though, just to show you the Canada sweatshirt I always live in when I want to feel cosy! I bought it in Canada back in 2012, and it’s way too big nowadays but I absolutely love it!

 

(To answer the question: yes you can! And it’s a really nice view from up there!)

 

((I also found some lasagne that I had forgotten about in my freezer. Just wanted to tell you that because it made me super happy!))

 

//Jag antar att det första tecknet var hur svårt det var för mig att komma upp ur sängen igår morse, trots att jag verkligen älskar mornar. Jag snoozade i en timme och sedan spenderade jag ytterligare en halvtimme i sängen med att kolla på saker i mobilen. Eller kanske var första tecknet på gymmet i Tisdags när jag bara klarade av precis vad jag ”måste” och ingenting mer.

 

Det andra tecknet kom en timme senare med den första nysningen.

 

Ytterligare en timme senare började jag få lite ont i halsen. Ungefär här bestämde jag mig för att hoppa över dagens konditionspass och ta en promenad istället. Det var väldigt trevligt, jag behövde verkligen frisk luft och tid att tänka. Jag gick längs min vanliga promenadväg men bestämde mig sedan tydligen för att ta reda på svaret på en fråga som jag har funderat på länge ”kan man gå över Älvsborgsbron?”. Det är en väldigt stor bro som går över älven i Göteborg.

 

Grejen är den att den här bron är cirka 900 m lång. Inte så långt att gå eller hur? Den andra grejen är att den här bron ligger cirka 5 km bort från min lägenhet. Så ja… Jag kände mig för sjuk/sliten för att träna kondition och gick därför ca 11 km istället. Fantastiskt beslut! Det var visserligen en väldigt trevlig promenad och jag fick se många fina platser som jag aldrig sett innan men en kan lugnt säga att jag kände mig ännu mer sliten när jag kom hem igen.

 

Så jag somnade i några timmar och gjorde sedan bananglass innan jag satte mig för att skriva det här. Men jag ville ändå använda de här bilderna av lite sämre kvalitet som jag tog ikväll, bara för att visa min Canada sweatshirt som jag bor i när jag vill känna mig gosig. Jag köpte den i Kanada 2012 och den är alldeles för stor nu för tiden, men jag älskar den!

 

(För att besvara frågan: ja det kan man! Och det är väldigt fin utsikt där uppe från!)

 

((Jag hittade också en portion lasagne som jag glömt bort i frysen idag. Ville bara säga det för det gjorde mig jätteglad!))



Anita    ï     ï   http://siliiins.blogg.se

Skönt att kunna Znooza :D

Svar: Ja!! Bästa grejen när man kan det :)
Mirjam Therese

Sara    ï     ï   http://nouw.com/sarastorback

Vilken fin sweatshirts

Svar: Tack så mycket! Jag älskar den :D
Mirjam Therese

Bella    ï     ï   http://nouw.com/bellss

Promenader är så härliga!

Svar: Det är de verkligen! :)
Mirjam Therese

Jessica Högberg    ï     ï   http://lchftrollet.blogg.se/

Härlig promenad som dessutom resulterade i svar på en fråga. Hoppas lasagnen var god!

Svar: Ja det var det, och mycket trevligt att få denna fråga besvarad :) Det var den! :D
Mirjam Therese

carolines    ï     ï   http://nouw.com/carolineanette

Gott med lasagne :)

Svar: Ja! Det var supergott :D
Mirjam Therese

Angelica    ï     ï   http://angelchanelle.se

Hoppas att du får bli frisk snart!

Svar: Tack! Hoppas jag också :))
Mirjam Therese

A M    ï     ï   http://alicemalmstrom.blogg.se/

Åh hoppas du är kry snart!! fin du är!
sv: Det är bäst så tycker jag, man kan ju inte träna med en stor portion i magen haha!
Kramis

Svar: Tack <3 Haha nej, går inte! + får alltid håll då :(
Mirjam Therese

Julia Svensson    ï     ï   http://juliasvenssons.se

Fina du!!

Svar: Tack <3
Mirjam Therese

Tuva Björnwall    ï     ï   http://nouw.com/tuvabjornwall

Men finaste du!!

Svar: Tack alltså, det där behövde jag verkligen höra. Tror att det blir precis som du säger, måste varje inlägg vara perfekt så blir det för stor press. Ungefär så som det känns för mig just nu, kram bästa <3

Svar: Åh vad roligt att du känner så! :)) Så glad att kunna vara till någon hjälp :D
Mirjam Therese

Netti Starby    ï     ï   http://nettistarby.blogg.se/

Vad tråkigt att du fick ont i halsen och du får krya på dig! <3 Kramis

Svar: Tack! <3
Mirjam Therese

Tilda Barkselius    ï     ï   http://nouw.com/tildabarkselius

Nej men stackare, krya på dig!!

Svar: Tack så mycket <3 Det är redan bättre som tur är :)
Mirjam Therese










Remember me?
A lifestyle blog filled with vegetarian recipes, health, fitness, and the occasional polar bear.

// En livsstilsblogg fylld av vegetariska och veganska recept, hälsa, träning och då och då en isbjörn.

Contact: [email protected]
Follow me on Bloglovin

Mirjam Therese HannaVic logotype