Competition, Pet Peeves and Nervousness

self

As all Mondays I have answered some questions for you. But I guess in a way this Monday is nothing at all like any other. At least not in Sweden, not now. Don’t forget to take care of each other! And to tell the people around you how much they mean to you.

 

Here’s the questions and answers! It would be so much fun to read your answers as well!

 

Do you have any pet peeves?

I probably have a bunch of them, but two things which come to mind directly is 1) when people are not nice/polite to staff (e.g. waiters, cashiers etc.) and 2) when people occupy machines at the gym. I mean seriously, leave the machine when you’re resting between repetitions so someone else can use it! Don’t sit there and stare at your phone. (Sorry but I really do get quite annoyed by this).

 

Are you competitive?

Oh yes. Either I have to convince myself that the competition does not matter to me at all (which I normally do in public settings) or I will do everything I can to win. Unfortunately including some (minor) cheating. Although I always feel bad if no one notices my cheating and then I admit it. Because I actually do want to win fairly.  

 

What makes you nervous?

When I think someone is irritated at me and when I’m asking a question in class. I don’t really have any problems with having presentations, but when I’m about to ask a question I can just feel my heart throbbing so, so, hard and my voice starts to tremble a bit. It’s quite strange really.

 

//Som alla Måndagar så jag besvarat några frågor åt er. Men den här Måndagen är inte som alla andra. Åtminstone inte i Sverige, inte nu. Glöm inte bort att ta hand om varandra. Och berätta för människorna omkring dig hur mycket de betyder för dig.

 

Här är frågorna och svaren! Det vore jätteskoj att läsa er svar också!

 

Finns det någonting du alltid stör dig på?

Det finns säkert massa saker som jag alltid stör mig på men de jag först kommer att tänka på är 1) när folk inte är trevliga/artiga mot personal (t.ex. servitörer, de i kassan etc.) och 2) när folk ockuperar maskiner på gymmet. Seriöst, lämna maskinen när du vilar mellan repetitioner så att andra kan använda den! Sitt inte där och stirra på din mobil. (Förlåt, men jag blir verkligen irriterad på det här).

 

Är du tävlingsinriktad?

Oh ja. Antingen så måste jag övertyga mig själv om att tävlingen inte betyder någonting alls för mig (vilket jag oftast gör i offentliga sammanhang) eller så gör jag allt för att vinna. Tyvärr inkluderar det också lite (mindre allvarligt) fuskande. Fast om ingen märker att jag fuskar så får jag alltid dåligt samvete och berättar det. För jag vill egentligen vinna ärligt.

 

Vad gör dig nervös?

När jag tror att någon är irriterad på mig och när jag ska ställa en fråga under en lektion. Jag har inte direkt några problem med att ha en presentation, men när jag ska ställa en fråga så känner jag hur hjärtat börjar bulta så, så, hårt och min röst darrar lite. Det är ganska konstigt faktiskt. 



Bella    ï     ï   http://nouw.com/bellss

Åh, otrevliga kunder är hemskt! Har själv jobbat inom service och det värsta som finns är att ha ett trevligt bemötande gentemot en rent ut sagt otrevlig kund, haha.. Dock anser jag det ännu värre när situationen är den motsatta.

Malin    ï     ï   http://malingisela.blogg.se

Nu var det några år sedan jag tog examen men brukade alltid tänka att om någon var irriterad över frågor man ställde så var det deras eget problem. Jag la min tid på att dyka upp, betalade dyrt för mina universitetsår (pluggade i London) och ville ha valuta för mina pengar. :) Håller för övrigt 100% med om att det är grymt surt när folk behandlar servicepersonal eller andra människor dåligt. Jag blir minst lika irriterad när butiksbiträden eller liknande är tjuriga mot mig. Jag vet att jag är trevlig mot dem och förväntar mig ett gott bemötande in return. Händer att jag lämnar butiker tomhänt, inte för att jag inte hittat det jag var ute efter men för att personalen varit otrevlig.

♫♪ sandra    ï     ï   http://www.sandramusic.spotlife.se

kul att läsa :)

Amanda Forsman    ï     ï   http://amandaforsman.blo.gg

Stör mig också på det!

Linda    ï     ï   http://hummingbird.blogg.se

Svar: Ja en ren tidsfråga innan något skulle ske här givetvis. Nej då förstod du inte riktigt vad jag menade för jag undrar HUR det kommer att bli OM vi går med i Nato, då vi är ett litet land som kommer att sympatisera med USA. En liten atombomb från Ryssland eller någon annan så är hela Sverige ett minne blott. Genom tiderna har vi klarat oss bra genom att vara neutrala i frågan. Men visst händer det Sverige något så har vi stormakten på vår sida. Tycker detta är helt galet, helt plötsligt utan att vi anar det så är VI, Sverige lilla landet lagom (neutraliteten själv mitt i ett krig). Man kan spekulera. Hoppas innerligt att vi kommer att klara oss!

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★    ï     ï   http://www.saramadeleine.se

Vilka härliga svar :). Själv är jag verkligen inte tävlingsmänniska alls :-p

Sussi    ï     ï   http://nouw.com/enkelthemma

Usch ja, det är hemskt det som hänt!

Pauline    ï     ï   http://www.paulinewagstrom.se

Fin bild!










Remember me?
A lifestyle blog filled with vegetarian recipes, health, fitness, and the occasional polar bear.

// En livsstilsblogg fylld av vegetariska och veganska recept, hälsa, träning och då och då en isbjörn.

Contact: [email protected]
Follow me on Bloglovin

Mirjam Therese HannaVic logotype