Motivational Secret: Don't Wash Your Hair

 
Alright, I’ll admit it. This is the weirdest tip ever and unwashed hair isn’t the freshest thing in the world. Nevertheless, my unwashed hair has more than once brought me to the gym. How?

 

Well first of all I prefer working out before lunch and before I do anything else, e.g. go to school or meet a friend. Secondly, I shower every second night and if I don’t, you can really, really, tell. Therefore, if I know that I’m going to the gym the next day, I won’t shower that night.

 

This way, when I wake up in the morning I know I’ll have to shower before I’m going anywhere. To me, taking a shower as part of getting ready is just a little bit of extra effort, and if I’m going to perform that extra effort I might as well go to the gym. I honestly have no idea if this makes sense to anyone else but to me it’s completely logical. I think it is because I already have to make the extra effort of taking a shower, the distance to making the extra effort of going to the gym feels smaller.

 

What’s your strangest motivational secret?

 

In Swedish:

Okej, jag erkänner. Det här är världens konstigaste tips och otvättat hår är inte den fräschaste grejen I världen. Men mitt otvättade hår har faktiskt flertalet gånger varit det som faktiskt fått mig att gå till gymmet. Hur då? Kanske ni undrar nu.

 

Först och främst: jag föredrar att träna på förmiddagen innan jag gör någonting annat, t.ex. går till skolan eller träffar en kompis. För det andra så duschar jag varannan kväll och om jag inte gör det så märks det väldigt, väldigt, tydligt. Därmed duschar jag inte på kvällen om jag vet att jag ska till gymmet dagen efter.

 

Genom att inte göra det så vet jag när jag vaknar på morgonen dagen efter att jag måste duscha innan jag går någonstans. För mig är att ta en dusch lite extra jobb, och om jag ska göra det extra jobbet, då kan jag lika gärna det extra jobbet att gå till gymmet. Jag har ärligt talat ingen aning om någon annan förstår något av detta men för mig är det helt logiskt. Jag tror att det är eftersom redan måste göra det extra jobbet att duscha så blir avståndet till det extra jobbet att gå till gymmet mindre.

 

Vilket är ditt konstigaste tips för att hitta motivation?



Longevity - en blogg om hälsa    ï     ï   http://madelein.se/

Åh, skall fundera på det där :P Har inga bra konstiga tips direkt

Svar: Gör det! :) För mig funkar det väldigt bra men jag vet ju förstås inte hur det är för andra ^^
Mirjam Therese

ISA    ï     ï   http://isabyl.devote.se

haha makes sence ändå tycker jag, alla sätt är bra har jag hört ;) jag har inga tips pga tränar inte just nu!

Svar: Haha jamen precis, vad som än tar en till gymmet liksom :D
Mirjam Therese

Longevity - en blogg om hälsa    ï     ï   http://madelein.se/

Får testa nån gång :-)

Beatrice Jakobsson - Fotograf    ï     ï   http://beattriicee.blogg.se/

Detta måste jag testa! Smart.

Svar: Gör det! :) Hoppas att det funkar!
Mirjam Therese

Boel    ï     ï   http://musicwithboel.blogg.se

Bra tips haha!

Svar: Tack :))
Mirjam Therese

Linda    ï     ï   http://lindaviktoria.se

Bra tips!

Svar: Tack :))
Mirjam Therese

Hillevi    ï     ï   http://nouw.com/hillevilofgren

Haha jag brukar faktiskt också göra så ibland!

Svar: Boken är ingen fortsättning utan bara samma författare, inte läst så långt än med den verkar bra :)

Svar: Funkar fantastiskt oftast i alla fall :)
Mirjam Therese










Remember me?
A lifestyle blog filled with vegetarian recipes, health, fitness, and the occasional polar bear.

// En livsstilsblogg fylld av vegetariska och veganska recept, hälsa, träning och då och då en isbjörn.

Contact: [email protected]
Follow me on Bloglovin

Mirjam Therese HannaVic logotype