Top Three Tips for Starting Exercising

Right now after NYE is one of the most common times to start exercising. As I myself did the same thing just a few months ago, I thought I’d share my top three best tips for starting exercising with you! The tips will focus on gym exercising as that’s what I routinely do, but they can for sure be applied to other forms of exercising as well.
 
  • (If possible) Bring a Friend
    Regardless of it’s your first time ever at a gym or just the first time in a while, it’s much more relaxing to have a friend with you when you’re trying to figure out how everything works. If you don’t have any suitable friend to bring, keep an eye out for gym introductions. Normally you book this at the same place you book group training sessions and it is basically someone who works at the gym taking a few people on a tour explaining how everything works!

  • Start Slow
    Don’t start off by going to the gym every single day. This is not only extremely time consuming and therefore difficult to maintain but your muscles are not used to this! Your body needs rest. Start by deciding how often you want to go the gym (e.g. 2 – 3 times a week), then sit down and look at your schedule to decide when these times are going to be.

  • Don’t Overthink It
    Once you have decided when and how many times a week you’re going to the gym, that’s all the mental effort you have to put into it. Don’t make this an unnecessarily big thing. Just go there when you are supposed to and do your thing and you’ll soon feel happier and more energetic. If you instead were to constantly think about your work out you are likely to perceive it as much more effortful as it actually is, because you spend so much mental effort on it.
So that’s my top three tips for starting exercising, I really hope they will be helpful! What’s your best tips?
 
In Swedish:
Precis efter nyårsafton är en av de vanligaste tiderna på året att börja träna. Eftersom jag själv började träna regelbundet för bara några månader sedan så tänkte jag dela med mig av mina tre bästa tips på hur man kommer igång! Tipsen fokuserar på gymträning eftersom det är vad jag själv gör just nu, men jag tror att det lätt kan appliceras på andra sorters träning också!
  • (Om möjligt) Ta med en vän
    Oavsett om det är din första gång någonsin på gymmet eller bara den första gången på ett tag så är det mycket skönare att ha en kompis med sig när man försöker förstå sig på hur allting fungerar. Om du inte har någon lämplig vän att ta med, håll ögonen öppna efter gym introduktioner. Vanligtvis bokar du dessa på samma ställe som du bokar gruppträning och det går helt enkelt ut på att någon som jobbar på gymmet går runt med några få personer och förklarar hur allting fungerar.

  • Börja långsamt
    Börja inte med att gå till gymmet varje dag. Dels är det otroligt tidskrävande och därför svårt att upprätthålla, och dels är dina muskler inte vana vid träning! Kroppen behöver vila. Börja med att bestämma dig för hur ofta du vill gå till gymmet (t.ex. 2 – 3 gånger/vecka), och sätt dig sedan med din kalender och bestäm dig för när de gångerna ska vara.

  • Tänk inte för mycket på det
    När du väl har bestämt dig för när du ska till gymmet den här veckan så är det all den mentala ansträngning du behöver göra. Gör inte din träning till en onödigt stor grej, bara gå till gymmet när du ska och gör din grej så kommer du snart känna av de positiva effekterna. Om du istället hela tiden tänker på gymmet så kommer ansträngningen att faktiskt gå dit kännas mycket större än den egentligen är eftersom den mentala ansträngningen blir så stor.
Det var mina tre bästa tips för att börja gymma! Lycka till! Vilka är dina?











Remember me?
A lifestyle blog filled with vegetarian recipes, health, fitness, and the occasional polar bear.

// En livsstilsblogg fylld av vegetariska och veganska recept, hälsa, träning och då och då en isbjörn.

Contact: mirjamtherese@gmail.com
Follow me on Bloglovin

Mirjam Therese HannaVic logotype